úterý 9. října 2012

Satelitní mapa

vlastnosti:
rozlišení: 10240 x 10240 px
velikost:  172 MB

   Aby jsme mohli mapu ve hře zprovoznit , je třeba mimo jiné tří souborů(map) a to satelitní mapa, digitální model reliéfu a takzvaná maska mapy.
Teď bych se rád věnoval satelitní mapě, kterou neustále dolaďuji a je tak z 90% hotová.

   Po několika pokusech s různými mapovými podklady, jsem skončil u map od Google.
Pomocí programu, který dokáže stáhnout a pospojovat jednotlivé mapy jsem získal finální mapu.
Sice s řopíky ale rozlišením sat. mapy 5120x5120px
Zvolil jsem si dvojnásobné rozlišení vůči velikosti mapy, abych dosáhl kvalitního zobrazení ve hře, tudíž 1 metru mapy ve hře odpovídají 2 pixely.

   Nejvíc práce na mapě mi zabralo smazání všech domů a zahrad a vyretušování všech stínů co na mapě jsou, jako  stíny lesů, domů stíny od sloupů elek. vedení apod.
I vzhledem ke zkušenostem, které jsem tímto získal bych sám nedělal větší mapu než 5120x5120 m, už takhle občas musela jít kvalita stranou na úkor kvantity.

  Další problém nastal při nahrazování lesů (protože na leteckých snímcích jsou vyfoceny vrcholky stromů),
pro tento účel jsem vytvořil novou texturu, která reprezentuje lesní podklad (inspiroval jsem se podkladem z mapy Chernarus).
Test textury lesů (dvě verze: tmavá, světlá)
S tím souvisí i rozložení lesů, které bylo v roce 1938 v určitých částech jiné, než je teď. Pro korekci polohy, rozlohy lesů používám mapy ze serveru http://kontaminace.cenia.cz/ . Momentálně jsou lesy upraveny do této podoby hlavně v oblasti LO, kde jsem musel udělat mnoho změn, po jejichž provedení vyplynulo,že některé objekty v 1938 stály na okraji lesa, kdežto teď jsou již zarostlé a hranice lesa je posunutá.

  Satelitní mapa je z větší části hotová, sem tam se najdou místa, které bude potřeba vyretušovat a poupravit.
Rozlohu lesů v ostatních částech mapy prozatím řešit nebudu. Posledním problémem, který jsem řešilo bylo, že satelitní mapa neseděla s výškovou mapou, proto jsem musel mapu asi o 4,5 metru posunout vpravo a 1,5  m dolů.

Finální verze mapy

Žádné komentáře:

Okomentovat