pondělí 8. října 2012

Mapa Mařenice



   Jako první mapu, jsem si vybral oblast Mařenic.Mapa má rozlohu 5120x5120 m.
Digitální model povrchu jsem použil volně dostupné DEM mapy, které jsou ovšem daleko podrobnější, než například digitální model povrchu co používá Google a které jsem měl v první verzi mapy pro A1.
 
   A proč zrovna tato oblast a tato velikost?
Přemýšlel jsem jakou oblast vybrat, důležité bylo aby oblastí procházela linie lehkého opevnění (oblast s linií těžkého opevnění jsem si nevybral záměrně, nemám prozatím dostupné modely TO) a byla pro mne dojezdností dostupná, proto jsem volil oblast Lužických hor. Vybíral jsem oblast, kudy procházel komunikace spojující hranice s vnitrozemím. Mezi hlavní favority patřily dvě oblasti a to právě Mařenic a oblast Schoberu.  Mařenice zvítězily, protože je zde přeci jen méně lesů více luk a  oblast, kde by alespoň teoreticky mohly být nasazeny tanky.
Velikost mapy jsem volil vzhledem ke svým zkušenostem a času, který mapě mohu věnovat.Velikost 25km2 je pro začátek dost a myslím, že i pro tvorbu misí dostatečná.

   Páteřními vesnicemi jsou na mapě : Krompach , Mařenice, Trávník
                                   další vesnice : Horní Světlá, Dolní Světlá, Naděje, Mařeničky, 
                                                       Juliovka

   Oblast hranic mapy jsem volil tak aby linie procházela středem mapy(teď už vím, že jsem udělal chybu, protože se na mapu nevlezly hraniční přechody).
A mapu jsem pojmenoval Mařenice, kvůli tomu,že budou nejvýraznější vesnicí mapy a centrální poloze.

   Tuto oblast protíná linie lehkého opevnění, která byla stavebně dokončená a na mapě naleznete 57 objektů. Konkrétně se jedná o úseky M1 - Mařenice a M2 - Rousínov. Linii LO, bych se ale rád věnoval v samostatném článku.

Jestli jste se dostali až sem, tak Vám děkuji za pozornost. :-)
V příspěvcích se budu věnovat jednotlivým aspektům, které řeším při tvorbě mapy od složení lesů po elektrické vedení ;) .




Žádné komentáře:

Okomentovat